Jos asiakas on ennen vieraillut kysesien yhtiön tai henkilön osastolla, hän saattaa tunnistaa osaston uudestaan seuraavalla kerralla jos teema ei muuteta ja se pidetään uniikkina.
Jotta asiakas viihtyisi osastolla kauemmin kuin pari sekunttia, esittelijöiden pitää olla ystävällisiä ja avuliaita, muttei liian tungeksivia. Elämys syntyy kun asiakas on tyytyväinen osastoon ja lähtee sieltä hyvin mielin.
Värit ovat iso tekijä messuosastossa. Jotta asiakkaan kiinnostus heräisi, värien ja muotojen pitää olla silmiä miellyttävä, tai välillä hieman ärsyttäväkin.
Houkuttelevuutta lisää yleensä oheistuotteet tai muuten eroavat messuosat. Säkkituolit,takat,ym
Niin kuin kaikessa, ensivaikutelm yleensä määrittää, puhuuko asiakas osastosa ja levittää tietoa muille vai onko osasto vain yksi muiden joukossa.
Ennakkomarkkinoinilla tarkoitetaan tapahtuman markkinointia ennen tapahtumaa. Tähän sisältyy suurin osin mediamarkkinointi ja julisteet, esitteet, ym.
Isommat kalusteet ja rakennumateriaalit tuodaan rekoilla ja muilla isoilla tavarankuljetusautoilla.
Tapahtuman jälkeinen markinointi. Lehtiartikkelit, arvostelut, kiitospostaukset, ym. Arpajaiset jossa voittaja julkistetaan tapahtuman jälkeen. Kiito
Julkiset ja yksityiset, kutsutaan kävijöitä mediassa sekä paperilla.
Kyltit, kangasjulisteet, liput, viirit
Pysäköinti pitää hoitaa kauan ennen tapahtumaa ja sen pitää vastata ennustettua kävijämäärää. Ruokailupaikkoja pitää olla ainakin yksi, vaikka siinä olisikin vain pari ruokalajia.
Rakenteille täytyy tehdä tarkat piirrokset ja suunnitelmat valmiiksi, ettei vaikeuksia pääse syntymään.
Hyvä keino saada oma messuosasto erottumaan muista. Kerää huomiota ja saattaa inspiroida muita
Hanki osastolle jotain aktiviteettia, johon ihmiset voivat osallistua. Arvonnat, tikan heitto ym.
Pyydä aina ammattilaiselta apua kun pystytät messurakenteita.
Lyhyt ja helppo muistaa. Kannattaa pistää hyvin esille että ihmiset lukevat sen ja muistavat.
Pukeutumisen täytyy olla siistiä ja asujen pitää sopia osastoon teemaan. Kaikilla olisi hyvä olla samat vaatteet jos mahdollista.
Karkit, avainnauhat, mukit... Lista on pitkä. On hyvä tarkistaa etukäteen viime vuoden kävijämäärä ja sen perusteella tilata tuotteet.
Yleensä messupaikoilta saa vuokrattua kalusteita, mutta kannattavampaa yleensä on ostaa omat kalusteet, mitä voi käyttää jatkossa ilman maksua.
Henkilökuntaa täytyy hieman valmentaa ennen h-hetkeä. Kännykät esiin vain tauoilla, tervehditään osastolle tulijoita ja ollaan muutenkin ystävällisiä.
Varma tapa saada ihmisiä tulemaan. Karkit ovat yleisin ja parhain tapa saada esim. lapsiperheet mukaan.
Kannattava ratkaisu jos haluat tulla helposti nähdyksi.
Ripustusratkaisut pitää suunnitella hyvissä ajoin. Kuinka korkea katto on? Onko mahdollista koota ristikoita mihin ripustaa?
Valaistuksella on iso merkitys osaston ulkonäköä ajatellen. Kohdevalaisimilla voi suunnata tärkeän pisteen osastolla tai luoda tunnelmaa.
Mattoja saa vuokrattua messupaikalta. Värejä ja materiaaleja on laidasta laitaan.
Teippauksilla voi mm. mainostaa yrityksiä,
Säilytksen järjestämiseen kannattaa myös varata aikaa. Takit eivät voi lojua nurkissa, ja kassit on hyvä pitää pois ulkopuolisten silmistä.
Siivous on tärkeä vaihe. Osasto pitää siivota koko tapahtuman ajan ja varsinkin sen jälkeen. Siibous tehdään itse tai SOL hoitaa asian maksua vastaan.
Suunnitelma helpottaa ja nopeuttaa työn kulkua. Ehdoton ennekuin mitään muuta aletaan työstämään.
Kannattaa vertailla eri hankintapaikkoja keskenään niin saat parhaat hinnat.
Muista tilata kaikki niin että ne ehtivät ajoissa perille. Kysy toimitusaikaa aina tarjouksen yhtedessä.
Täytyy olla 100% valmiit. Yritys ei niitä lähde muokkaamaan, joten jokainen virhe menee omaksi syyksi.
Katso
Tarjoukset.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti