keskiviikko 1. kesäkuuta 2016

Visuops



  • Tunnistettavuus
          Jos asiakas on ennen vieraillut kysesien yhtiön tai henkilön osastolla, hän saattaa tunnistaa                   osaston uudestaan seuraavalla kerralla jos teema ei muuteta ja se pidetään uniikkina.
  • Elämeksyllisyys
          Jotta asiakas viihtyisi osastolla kauemmin kuin pari sekunttia, esittelijöiden pitää olla                           ystävällisiä ja avuliaita, muttei liian tungeksivia. Elämys syntyy kun asiakas on tyytyväinen                 osastoon ja lähtee sieltä hyvin mielin.
  • Värit
          Värit ovat iso tekijä messuosastossa. Jotta asiakkaan kiinnostus heräisi, värien ja muotojen                  pitää olla silmiä miellyttävä, tai välillä hieman ärsyttäväkin.
  • Houkuttelevuus
          Houkuttelevuutta lisää yleensä oheistuotteet tai muuten eroavat messuosat. Säkkituolit,takat,ym
  • Ensivaikutelma
          Niin kuin kaikessa, ensivaikutelm yleensä määrittää, puhuuko asiakas osastosa ja levittää tietoa           muille vai onko osasto vain yksi muiden joukossa.


  • Ennakkomarkkinointi
  Ennakkomarkkinoinilla tarkoitetaan tapahtuman markkinointia ennen tapahtumaa. Tähän sisältyy suurin osin mediamarkkinointi ja julisteet, esitteet, ym.
  • Logistiikka
Isommat kalusteet ja rakennumateriaalit tuodaan rekoilla ja muilla isoilla tavarankuljetusautoilla.
  • Jälkimarkkinointi
Tapahtuman jälkeinen markinointi. Lehtiartikkelit, arvostelut, kiitospostaukset, ym. Arpajaiset jossa voittaja julkistetaan tapahtuman jälkeen. Kiito
  • Kutsut
Julkiset ja yksityiset, kutsutaan kävijöitä mediassa sekä paperilla.
  • Opastukset
Kyltit, kangasjulisteet, liput, viirit
  • Pysäköinti ja ruokailu
Pysäköinti pitää hoitaa kauan ennen tapahtumaa ja sen pitää vastata ennustettua kävijämäärää. Ruokailupaikkoja pitää olla ainakin yksi, vaikka siinä olisikin vain pari ruokalajia.


  • Rakenneratkaisu
Rakenteille täytyy tehdä tarkat piirrokset ja suunnitelmat valmiiksi, ettei vaikeuksia pääse syntymään.
  • Näyttelygrafiikka
Hyvä keino saada oma messuosasto erottumaan muista. Kerää huomiota ja saattaa inspiroida muita
  • Osallistaminen
Hanki osastolle jotain aktiviteettia, johon ihmiset voivat osallistua. Arvonnat, tikan heitto ym.
  • Pystyttäminen
Pyydä aina ammattilaiselta apua kun pystytät messurakenteita.
  • Sloganit
Lyhyt ja helppo muistaa. Kannattaa pistää hyvin esille että ihmiset lukevat sen ja muistavat.
 


  • Pukeutuminen
Pukeutumisen täytyy olla siistiä ja asujen pitää sopia osastoon teemaan. Kaikilla olisi hyvä olla samat vaatteet jos mahdollista.
  • Jaettavat materiaalit
Karkit, avainnauhat, mukit... Lista on pitkä. On hyvä tarkistaa etukäteen viime vuoden kävijämäärä ja sen perusteella tilata tuotteet.
  • Messukalusteet
Yleensä messupaikoilta saa vuokrattua kalusteita, mutta kannattavampaa yleensä on ostaa omat kalusteet, mitä voi käyttää jatkossa ilman maksua.
  • Henkilöstön valmennus
Henkilökuntaa täytyy hieman valmentaa ennen h-hetkeä. Kännykät esiin vain tauoilla, tervehditään osastolle tulijoita ja ollaan muutenkin ystävällisiä.
  • Tarjoilu
Varma tapa saada ihmisiä tulemaan. Karkit ovat yleisin ja parhain tapa saada esim. lapsiperheet mukaan.
  • Suurkuvat
Kannattava ratkaisu jos haluat tulla helposti nähdyksi.


  • Ripustusratkaisut
Ripustusratkaisut pitää suunnitella hyvissä ajoin. Kuinka korkea katto on? Onko mahdollista koota ristikoita mihin ripustaa?
  • Valaistus
Valaistuksella on iso merkitys osaston ulkonäköä ajatellen. Kohdevalaisimilla voi suunnata tärkeän pisteen osastolla tai luoda tunnelmaa.
  • Matot
Mattoja saa vuokrattua messupaikalta. Värejä ja materiaaleja on laidasta laitaan.
  • Teippaukset
Teippauksilla voi mm. mainostaa yrityksiä,
  • Säilytys
Säilytksen järjestämiseen kannattaa myös varata aikaa. Takit eivät voi lojua nurkissa, ja kassit on hyvä pitää pois ulkopuolisten silmistä.
  • Siivous
Siivous on tärkeä vaihe. Osasto pitää siivota koko tapahtuman ajan ja varsinkin sen jälkeen. Siibous tehdään itse tai SOL hoitaa asian maksua vastaan.




  • Suunnitelma
Suunnitelma helpottaa ja nopeuttaa työn kulkua. Ehdoton ennekuin mitään muuta aletaan työstämään.
  • Tarjoukset
Kannattaa vertailla eri hankintapaikkoja keskenään niin saat parhaat hinnat.
  • Toimitusajat
Muista tilata kaikki niin että ne ehtivät ajoissa perille. Kysy toimitusaikaa aina tarjouksen yhtedessä.
  • Painovalmiit tiedostot
Täytyy olla 100% valmiit. Yritys ei niitä lähde muokkaamaan, joten jokainen virhe menee omaksi syyksi.
  • Hankintapaikat
Katso Tarjoukset.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti