maanantai 23. marraskuuta 2015

Myymälän suunnittelun ABC

Näyteikkunat 
Näyteikkunasta asiakas vetää johtopäätöksen, tuleeko hän sisään vai ei.

Mainosmateriaalit
Materiaalia joka mainostaa myymälää somessa ja kadun kulmilla. Julisteet, bannerit ym.

Sommittelu ja ryhmittely
Sommittely ja ryhmittely tasapainottaa kokonaisuutta.

Tilan käyttö
Tilaa täytyy käyttää tehokkaasti mutta myymälä ei saa vaikuttaa täyteen ahdatulta.

Valaistus
Valaistus helpottaa asiakasta huomaamaan esim. mallinuken jonka vaatteet mukautuvat taustaan.

Hintaviestintä
Hintalaput ym. Pitää sopia myymälän ilmeeseen.

Myymäläkalusteet
Sisältää hyllyt, tuolit, rekit kaapistot ym. kalusteet joihin tulee tuotteita tai on muuten esillä myymälässä. Värien pitää kohdata myymälän värien kanssa ja tietty teema tuo rauhallisuutta ja luo miellyttävän kokonaisuuden.

Sisäänkäynti
Sisäänkäynti antaa asiakkaalle ensivaikutelman liikkeestä, joten sisäänkäynnin pitää olla kutsuva.

Esillepanot
Esillepanoilla havoinnollistetaan asikkaalle kuinka tuotetta voisi käyttää ja lisätään ristiinmarkkinoinnin mahdollisuutta. 

Asiakaskierto
Kalusteet sijoitellaan niin että asiakkaiden huomio kohdistuu tiettyyn spottiin.

Kohtaamisjärjestys
1. Etutila
2. Keskitila
3. Seinusta

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti